Datum:

Torenzaal

Appeltje Eitje
Maarten Ebbers
Cabaretier en liedjesschrijver Maarten Ebbers is geen onbekende in theaterland. Hij won in 2009 het Leids Cabaretfestival en met zijn liedje ‘Eens maar nooit weer (SM-lied’ werd hij vorig jaar genomineerd voor de Annie MG Schmidtprijs’).
Maarten Ebbers is zo'n jongen waar er wel meer van zijn. Je kent ze wel: brilletje, buikje, blonde haren, scheve tanden. Aardige gast. Maar dan pakt hij zijn gitaar en scheurt en jankt en verleidt, monden zakken open en billen schuiven naar de puntjes van de stoelen. Dit is te muzikaal om cabaret te noemen. Maar voor een muzikant is hij wel errug grappig! Maarten weet moeiteloos om te schakelen en is daarbij constant verrassend.

In Appeltje Eitje filosofeert Maaren over zijn kinderwens, speelt hij met taal, castreert hij zijn katten, bezingt hij het financiële voordeel van een overleden vriend, rapt hij over zijn wapentje en laat de bezoekers genieten van zijn SM-lied.

Meer: www.maartenebbers.com